Vragen

25 maart 2019 - Het voorstel van raadsbesluit voor een interventiekaart voor vaklui is geen ‘nieuwtje’ meer. Begin 2018 werd dit onderwerp voor het eerst aangesneden. En terecht. Niet enkel voor de vaklui en dus de gebruikers van de kaart zelf, maar ook voor de middenstand in onze binnenstad. Lees meer...



21 maart 2019 - Het principe van de ondergrondse glascontainer aan een appartementsgebouwis eenvoudig: bovengronds ziet men enkel een buis waarin het glas gedeponeerd kan worden. Deze oplossing zorgt niet alleen visueel voor een beter stadsbeeld, het reduceert ook sterk de lawaaihinder. Lees meer...



15 maart 2019 - Autobestuurders die op de Nieuwevaart rijden en rechts willen afslaan naar de Frans van Ryhovelaan hebben geen of een zeer beperkt zicht op het achterom komend fiets- en bromfietsverkeer op de Nieuwevaart. Enerzijds omwille van het fietspad dat niet vlak naast de rijweg ligt, en anderzijds door de tussenliggende parkeerstrook. Lees meer...



15 februari 2019 - De bewoners van de Hofbouwlaan hebben reeds via verschillende kanalen melding gemaakt van de problematische parkeersituatie in hun drukke buurt. Aangezien er geen plaatsten voorzien zijn voor de buurtbewoners zoals in andere delen van de binnenstad gaan zij vaak hopeloos op zoek naar een parkeerplaats ver van hun woning. Lees meer...



14 februari 2019 - Bij nazicht van enkele zebrapaden in de buurt van Gentse scholen stelde ik persoonlijk vast dat meerdere van deze zebrapaden ernstige sporen van slijtage vertonen. Als voorbeeld haal ik hierbij het zebrapad aan ter hoogte van de drukke schoolingang bij de Edugo-school in de Groenstraat te Oostakker. Lees meer...



14 februari 2019 - Eind januari kregen we te maken met hevige sneeuwval. De dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen slaagde erin om de belangrijkste wegen snel vrij te maken. Ik begrijp dat er een prioriteitenlijst is die bepaalt welke straten als eerste aan bod komen. Doch als de sneeuw hardnekkig blijft liggen lijkt het aangewezen om zo snel mogelijk ook de niet prioritaire straten aan te pakken. Lees meer...



13 februari 2019 - In 2014 lanceerde het crisiscentrum Binnenlandse zaken het project BE-Alert. Dit alarmeringssysteem, waarmee de overheid zijn burgers kan verwittigen in een noodsituatie, kwam moeilijk van de grond, ondanks de vele promo-campagnes die reeds werden gehouden via zowel nationale- als regionale pers, sociale media enz… Ook de Stad Gent promootte het systeem herhaaldelijk de afgelopen jaren. Lees meer...



4 februari 2019 - Ik ontvang berichten dat foutparkeren op plaatsen voorbehouden voor autodelen of elektrische laadplekken niet of niet voldoende gesanctioneerd wordt. Wat natuurlijk nefast zou zijn voor het stimuleringsbeleid inzake autodelen of de vergroening van het wagenpark. Lees meer...



4 februari 2019 - Coupure Links is sedert december 2018 een fietsstraat. Fietsers mogen zich vanaf dat moment op de rijbaan begeven en hebben voorrang op automobilisten. Ik krijg echter het signaal van de werknemers van de Refuge (Coupure Links 275) dat de situatie momenteel niet zonder gevaar is, en dit zowel voor de automobilisten als voor de fietsers. Lees meer...



4 februari 2019 - De Boekentoren staat sinds enkele jaren in het donker, omwille van de grondige restauratie.  De restauratie  van de buitengevel werd eind 2018 afgerond, overigens met een schitterend resultaat. In het voorjaar van 2016 communiceerde de stad dat de Boekentoren, na afloop van de restauratie van de buitenkant, uitgelicht zou worden. Lees meer...



<<  1   5   10   25   33   34   35   36   37   50   95     >>

Op 13 oktober staan de liberalen, socialisten en onafhankelijke Gentenaars samen op één lijst Voor Gent.

Voor Gent kiest voluit voor samenwerking, over de partijgrenzen heen en reikt de hand aan iedereen die op een positieve manier aan het Gent van morgen wil werken.

Meer info:

www.voorgent.be

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info