Coördinatie werken invalswegen Sint-Denijs-Westrem

22 april 2013

De Sterre is met de onduidelijke voorrangsregeling al jaren een van de gevaarlijke punten in Vlaanderen. Binnenkort wordt deze gevaarlijke verkeerssituatie aangepakt en starten ingrijpende werken voor de integrale heraanleg, maar ook op andere plaatsen in de buurt zijn momenteel werken in uitvoering of gepland.

De werken aan de spoorwegbrug op de Kortrijksesteenweg, de werken aan Maaltebrug, de riolerings - en wegeniswerken ter hoogte van KBC-toren, de herstellingswerken tussen Carrefour en de spoortunnel, de werken t.h.v. de witbakkersstraat richting Deinze, de werken aan het project R4-Zuid, aan de Neermeerskaai, enz.

Met o.a. de op- en afritten van de E40 vormt de Kortrijksesteenweg een belangrijke verkeersader die Sint-Denijs-Westrem met het stadscentrum verbindt. Nu gelijktijdig met de andere wegenwerken op de invalswegen ook de afritten van de E40 zijn afgesloten heb ik volgende vragen:

  • Hoe verhoudt de vooropgestelde timing van al deze werken zich tot elkaar?
  • Werd bij de fasering van de verschillende werken rekening gehouden met mogelijke vertragingen die extra hinder voor andere werken in de buurt met zich mee zouden kunnen brengen?
  • Welke maatregelen werden genomen om de maximale bereikbaarheid van handelaars en bedrijven in de buurt te garanderen?

Sami Souguir
Fractievoorzitter


Antwoord:

In navolging van uw vraag over de verschillende werven in de buurt van de Kortrijksesteenweg, vindt u hieronder een antwoord;

 

Met de verschillende partners van het BUZZ-project proberen we een aantal werven op elkaar af te stemmen en te coördineren. Zo is het ook voor alle werven in de buurt van de Kortrijksesteenweg die u vermeldt. Bedoeling is om een aantal werven in die buurt te concentreren in 1 periode, met de korte pijn zodat alles maar 1 keer open ligt.

De timing van alle werken is zo op elkaar afgesteld dat zij allemaal achter de rug zijn in maart 2014. Op de website van buzzgent.be kan u een overzicht vinden van alle werven van alle partners (AWV, Infrabel, nutsmaatschappijen) en de timing ervan.

Bij eventuele vertragingen zal de technische werkgroep minder hinder van bUZz de nodige bijsturingen doen. Voor de exacte timing zie www.buzzgent.be.

Er is een aparte vergadering geweest tussen alle betrokken handelaren, de aannemer en AWV (10 april 2013). Daar werden in detail alle maatregelen besproken om de hinder voor alle handelaren zoveel mogelijk te beperken.

Filip Watteeuw
Schepen van Mobiliteit en Openbare Werken

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info