Politie en loketten stad samen

13 juli 2015

In de Hutsepotstraat in Zwijnaarde komt over enkele jaren een nieuwbouw waarin alle lokale dienstverlening gecentraliseerd wordt. Burgers zullen er niet alleen terecht kunnen bij de politie maar ook voor een nieuwe identiteitskaart of een reispas en bij het sociaal Infopunt van het OCMW.

“Op die manier bieden we de Zwijnaardenaar een efficiëntere en betere dienstverlening aan”, aldus schepen van Burgerzaken Sofie Bracke.

Het huidige dienstencentrum en politiecommissariaat palen naast elkaar aan de Zandvoordestraat. Het commissariaat is een verouderde eengezinswoning, het pand is onderbenut, uitgeleefd en aan renovatie toe. Daarom verhuisden enkele weken geleden de politieagenten van hun huidige locatie naar het oude gemeentehuis ernaast, waar ook de loketten van burgerzaken zitten.

Fractievoorzitter Sami Souguir vernam uit het antwoord op zijn vraag dat de verhuis naar het oud gemeentehuis, waar meteen ook het eerste politiepunt van onze Politiezone komt, maar een tijdelijke oplossing is. Op langere termijn komt er een nieuwbouw in de Zandvoordestraat waar het politiepunt, de dienstverlening van het OCMW en van de dienst burgerzaken samen zal zitten.

In het politiepunt kan men 2 halve dagen per week terecht aan de balie. Op andere tijdstippen kan de burger een afspraak met de buurtinspecteur maken voor een gesprek in het Politiepunt. Een van de voordelen van het samenbrengen van het politiepunt met de loketten van burgerzaken is dat bij verlies of diefstal van identiteitspapieren of de aanvraag van een woonstvaststelling beide diensten nodig zijn.

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info