Tevredenheidsmeting De Lijn
In 2012 organiseerde De Lijn voor het eerst een tevredenheidsmeting bij de lokale besturen. Dit najaar wordt een tweede meting uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau. De 308 gemeenten in Vlaanderen kunnen dan opnieuw hun mening geven over de samenwerking met de vervoermaatschappij. Alle domeinen komen daarbij aan bod: het aanbod van De Lijn, aanpak van omleidingen, derdebetalerssytemen, de doorstroming van bussen en trams, halteaccommodatie, communicatie naar de inwoners en de gemeenten toe, enzovoort.
Onlangs ontving het schepencollege van elke gemeente een brief waarin de meting werd aangekondigd. Sinds 9 oktober is men gestart met telefonische rekrutering, waarbij contactpersonen kunnen kiezen om de vragenlijst online of telefonisch te beantwoorden.
Concreet heb ik hierover volgende vragen:
- Wie zal als respondent optreden namens Stad Gent voor deze bevraging?
- Op basis waarvan zullen de vragen beantwoordt worden?
- Bestaat een document, een evaluatienota, als leidraad voor deelname aan de bevraging? Zo ja, ontving ik hiervan graag een kopie.
Sami Souguir
Fractievoorzitter
Antwoord:
Deze bevraging wordt gestuurd naar de Burgemeester, de Schepen van Mobiliteit en een aantal ambtenaren.
Elke bevraagde persoon beantwoordt deze vragen naar eigen inzicht. Dit is namelijk de uitdrukkelijke vraag van De Lijn.
Er bestaat geen document (evaluatienota) als leidraad.
Filip Watteeuw
Schepen van Mobiliteit en Openbare Werken