Klachten inzake taxi's

21 januari 2020

Vanaf 1 januari is het nieuwe taxidecreet van kracht en is er ook een nieuwe procedure voor klachten. Iedereen die klachten heeft over de exploitant, de bestuurder, de tussenpersoon, het vervoer of de dienstverlening kan voortaan een klacht indienen bij de gemeente die de vergunning of machtiging heeft verleend en daarna bij een nieuw klachtenorgaan van de Vlaamse overheid.

Vraag:
Is er voor de afgelopen jaren, van 1 januari 15 tot en met 31 december 2019 een overzicht beschikbaar van de klachten die zijn geformuleerd over taxi’s? Werd dat ergens bijgehouden in het verleden?

Stephanie D'Hose
Gemeenteraadslid

Antwoord:
Hieronder een overzicht van het aantal klachten die het Mobiliteitsbedrijf de afgelopen jaren ontvangen heeft over de taxisector:

2015: 4 klachten
2016: 39 klachten
2017: 28 klachten
2018: 21 klachten
2019: 29 klachten

Een verdeling naar type klachten wordt niet systematisch geregistreerd, maar de meeste klachten betreffen klachten over aangerekende tarieven, gereden routes en klantvriendelijkheid.

Filip Watteeuw
Schepen van Mobiliteit, Publieke Ruimte en Stedenbouw

Op 13 oktober staan de liberalen, socialisten en onafhankelijke Gentenaars samen op één lijst Voor Gent.

Voor Gent kiest voluit voor samenwerking, over de partijgrenzen heen en reikt de hand aan iedereen die op een positieve manier aan het Gent van morgen wil werken.

Meer info:

www.voorgent.be

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info