Christophe vraagt duidelijkheid omtrent contracten IVAGO inzake bedrijfsafval

21 februari 2021

Horecazaken en cultuurhuizen zijn al maanden noodgedwongen dicht. Dat heeft op verschillende praktische zaken gevolgen, ook op de afvalophaling. Door een gebrek aan activiteit moet er uiteraard ook geen afval opgehaald worden, maar veel horecazaken of cultuurhuizen hebben een contract met IVAGO.

Gemeenteraadslid Christophe Peeters ging na hoe wij als stad hiermee omgaan.

IVAGO staat in voor de ophaling van bedrijfsafval bij ongeveer 3500 klanten. Naar aanleiding van de corona pandemie werden een aantal van deze klanten gevraagd om al dan niet tijdelijk te sluiten. Het gaat dan voornamelijk om horecazaken en cultuurhuizen, maar ook niet-essentiële winkels moesten een tijdlang sluiten. 

IVAGO stelde daarom een aantal maatregelen op voor de bedrijfsafvalklanten: 

  • Geen facturatie voor bedrijven/ondernemingen die gesloten zijn
  • Ophalingen op woensdag en zaterdag werden stopgezet maar er werd afgestemd dat bedrijven getroffen door deze maatregel het extra afval op andere ophaaldagen kunnen aanbieden zonder meerkost. Zij kunnen ook een extra ophaling op een andere dag aanvragen.
  • Sommige klanten kregen ook extra containers zonder meerkost. Het ging o.a. om Volkskliniek, Woon- en Zorgcentrum Domino, Solidariteit voor het gezin, .. 
  • Klanten die normaliter op woensdag en zaterdag worden bediend krijgen een tijdelijke commerciële korting van 5% op hun maandabonnement en dit zolang de dienstverlening op woensdag en zaterdag geschrapt blijft. 
  • De rappelprocedure werd opgeschort tot 31 oktober 2020 waardoor bestaande klanten van een verlengde betalingstermijn kunnen genieten.

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info