Stephanie houdt vinger aan de pols m.b.t. Meulestedebrug en Antoon Catriestraat
Vanuit het Vlaams Parlement houdt Stephanie D’Hose een vinger aan de pols over belangrijke mobiliteitsdossiers die Gent aanbelangen. Zo stelde ze recent vragen aan de Vlaams minister van mobiliteit Lydia Peeters m.b.t. de nieuwe Meulestedebrug en de verbreding van de Antoon Catriestraat.
De Meulestedebrug dateert van de jaren vijftig en is al lang versleten. Ze wordt afgebroken en vervangen door een nieuwe, bredere brug. Het dossier rond de nieuwe Meulestedebrug sleepte reeds lang aan, dus vroeg Stephanie naar een stand van zaken bij de minister. Zo kwam ze te weten dat de kostprijs voor de nieuwe Meulestedebrug is opgelopen tot 25 miljoen euro. Het contract voor de bouw van de nieuwe brug is nu in voorbereiding en de start van de werken wordt voorzien in 2021.
In tussentijd vinden er herstellingswerken plaats aan de oude brug, waarbij de brug afgesloten zal zijn voor alle verkeer van 27 april t.e.m. 25 mei 2020. Die periode zal er een wegomlegging via de R4 zijn.
Ook het dossier van de heraanleg van de Antoon Catriestraat in Drongen is al enkele jaren oud. Daarbij is het de bedoeling dat er een volledige heraanleg komt van de rijweg met vrijliggende, veilige en comfortabele fietspaden en gescheiden riolering.
De Antoon Catriestraat wordt gezien als één van de meest onveilige straten in Drongen voor fietsers, dus dit is een bijzonder belangrijk dossier voor de regio. Het is door de vele onteigeningen die moeten gebeuren dat dit zo lang aansleept. Er wordt voorzien dat de werken kunnen aanvangen in 2020, opdat de Antoon Catriestraat veilig is in 2024.